Dagens ridpass

Idag då, jag red i manegen eftersom vädret inte var så fint, och jag var inte direkt ensam om att föredra manegen för det var ganska trångt där inne, i början var Yackie lite spänd på grund av det, hon gick och tittade lite på alla andra hästarna och så fort hon blev först stannade hon (nej, hon är inget ledarsto haha).
Men det släppte fort, hon var ännu finare än sist idag, fortfarande mycket som jag (och hon) måste jobba på men vi är på rätt väg i alla fall.
Sedan tog jag en skrittpaus i mitten av passet och efter det blev hon stark och springig och jag kände att jag fick för mycket i handen, men det jobbar vi på och redan idag släppte det faktiskt i sista galoppen! :)
Kram

Bilden är från rid/konfa lägret, för idag kom nämligen fotografens bilder! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0