Att glädjas med varandra

Något som många har svårt för i ridning och på tävling är att glädjas åt varandra, speciellt om man själv har lyckats mindre bra. Detta tycker jag är fel, fel & fel. Hallå? Nästa gång kanske det går bra för dig. Alla har ju hört "den gyllene regeln", så som du vill att andra ska behandla dig ska du behandla dem. Och jag tror att du hade tyckt det var roligt om någon sa grattis och var glad för din skull, eller? Jag har haft jättetur med detta det senaste året, människorna som jag har varit med i stallet har stöttat mig jättemycket och jag har faktiskt försökt stötta dom på samma sätt, för det stärker människor, du behöver bara säga några få ord och din kompis kan somna med ett leende på läpparna, svårare än så är det inte. Men trots att jag har haft tur just i stallet så märker jag av det ändå, man blir så lätt avundsjuk och istället för att då glädjas med sin kompis försöker man göra kompisar avundsjuk tillbaka, usch och fy säger jag bara! Detta måste vi förändra, från och med nu ska alla stötta varandra, är ni med?


Kommentarer
Postat av: Paulina

Sv: :)

2012-08-04 @ 21:39:38
URL: http://fotopaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0