Om Blomme

Blomme är då en vit c-ponny som kommer från Danmark. Han har varit gymkhanaponny hela sitt liv och har tävlat SM (ev. VM men jag är inte säker) i gymkhana.

Jag provred honom 25 oktober (2011) klockan halv åtta, och även om det verkligen inte gick bra fastnade jag för honom.

Han är egentligen en väldigt känslig häst som läser av alla ryttarens signaler. Därför är han också väldigt lättstressad, det räcker med att jag spänner mig i två sekunder så far han iväg i en väldig fart med huvudet bland molnen.
Första gången jag red honom böjde han inte ens på nacken. Han gick nästan enbart på snedden och det var precis så jag kunde få stopp på honom.
Så här höll det på ett tag, och även om vi har utvecklats enormt tillsammans går han fortfarande med bakåt böjd nacke en stund på många ridpass.
Men när han väl går fint är han väldigt fin att se på eftersom han har så stort steg och är väldigt söt.
Han står på ett stall på hisingen och tränas och tävlas i gymkhana av hans ägare, så om ni åker och kollar på någon gymkhana tävling någon gång kan ni alltid hålla utkik efter en liten skimmel fylld av power!


Kommentarer
Postat av: Evelina J'

Haha jag såg faktiskt Blomme på partille ridskola i söndags! :) Var där med min medryttarpålles ägare, hon tävlar ju också gymkhana med sin häst (alltså min medryttarhäst) Men ah du fattar, kollar du på min blogg och skrollar ner lite så hittar du en bild :D

2012-04-30 @ 20:00:12
URL: http://honevelina.blogg.se/
Postat av: Johanna ❤

"En liten skimmer fylld av Power" haha låter roligt, men sant ;) ❤

2012-06-07 @ 22:13:31
URL: http://Http://moonjumper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0